PEP-R (Psiko-Eğitsel Profil – Revize) Testi

PEP-R (Psiko-Eğitsel Profil – Revize) Testi

PEP-R (Psiko-Eğitsel Profil – Revize) Testi
 
Tanım:
PEP-R, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların gelişimsel ve davranışsal özelliklerini değerlendirmek amacıyla kullanılan yapılandırılmış bir testtir. 6 ay– 7 yaş gelişim düzeyindeki çocuklara uygulanabilir.
 
Amaç:
Çocuğun güçlü ve desteklenmesi gereken yönlerini belirleyerek bireyselleştirilmiş eğitim planlarının hazırlanmasına katkı sağlar.
 
Bölümleri:
1. Gelişimsel Ölçümler: Taklit, algı, ince/kaba motor, el-göz koordinasyonu, bilişsel performans ve dil becerileri değerlendirilir.
2. Davranışsal Ölçümler: Sosyal ilişki, duyusal tepkiler, dikkat süresi ve iletişim davranışları gözlemlenir.
 
Uygulama:
Bireysel olarak, yapılandırılmış ortamda uygulanır. 
 
Kullanım Alanları:
Otizm spektrum bozukluğunun değerlendirilmesi
• Gelişimsel gerilik gösteren çocukların değerlendirilmesi
• Eğitim planı ve müdahale programlarının hazırlanması
• Müdahale sürecinde ilerlemenin izlenmesi